Dienstag, 22. Oktober 2013

School for the ear


Die Tage werden deutlich kürzer. Wenn man nicht gerade im Dunkeln munkelt, dann kann man gut zu Hause mit einer Decke auf dem Schoß (in Ermangelung eines schnurrenden Katers) einfach so dasitzen und schöne Musik hören. Und wenn einem die eigenen Scheiben gerade ein bisschen über sind, dann geht man online hören. Oder man musikquizzelt im Internet, was auch ziemlich spannend und richtig bereichernd sein kann. Dabei habe ich vor ein paar Tagen das hier entdeckt, was mir großen Spaß gemacht hat:





Utanför fönstret plundrar fåglarna oxelträden och de färggranna löv som hör till det vilda vinet på huset mitt emot håller på att blåsa bort. Jag saknar min gamla katt och har en filt i knäet istället. Mina öron är (hör)lurade för att få höra min egen musik, den som Herr Mås inte tycker om. Men ibland tar jag lurarna bort och då lyssnar vi tillsammans. Och på nätet hittar jag av en slump denna roliga musikföreläsning som jag tänkte dela med er, helt och hållet utan Ansiktsboken. Den har jag nämligen lämnat för gott för inte så länge sedan. Det känns bra.


* * *

Und hier die ernste Version, richtig mit Frack und so:






Keine Kommentare: