Dienstag, 26. Februar 2013

Ende Februar


Mittags in der Sonne spürt man schon ein kleines bisschen den Frühling. Die Leute sitzen am Fluss, immer noch in dicken Jacken zwar, aber sie sitzen in der Sonne auf einer warmen Holzbank, mit geschlossenen Augen und einem kleinen Lächeln im Gesicht.

Jetzt müsste man eine schwarze Katze sein!






Mitt på dagen kan man känna solen, då viskar den om våren. Folk sitter ute på kajen, fortfarande i tjocka kläder, men det är något i deras ansikten som är lite annorlunda.

Jag träffar en svart katt och tänker: Hon har det bäst. Just nu.



Kommentare:

Einar J hat gesagt…

Ja, låt oss hoppas att det inte är falskt alarm den här gången. :)

Keri hat gesagt…

Hej Einar! :-)

Ja, jag har en känsla av att det varit kallt ända sedan oktober, då vi var ute och gick tillsammans med lilla hundmadam och inte fick stå stilla för länge...

Ser verkligen fram emot varmare tider nu och framför allt - grönskan!!!

Ha det så trevligt med musik och té, matlagning och böcker! :-)

Keri

PS: Jag läser din blogg med stort intresse, fast jag kommenterar ju bara sällan, för dina inlägg är ofta så väldigt speciella. ;-)