Freitag, 26. November 2010

Wild und bizarr


Das hatte ich noch nie: eine ganze Jugi für mich alleene - und noch dazu so eine schöne! Ich fühl mich wie eine Fürstin mit all den vielen Zimmern, dem gemütlichen Speisesaal und der großen Küche. Nur das Dienstvolk ist leider schon nach Hause gegangen. Aber morgen früh dreiviertel sieben kommt mein Kutscher mit dem Schlitten und vier schmucken Pferden. Dann schlittern wir nach Småland zu den historischen Schauplätzen. Und weil dreiviertel sieben ziemlich zeitig ist, mach ich jetzt das Licht aus. Knips!


Ronneby liegt am Ronnebyå, der gerade ziemlich wild ist


Detta har jag aldrig haft förut - ett helt vandrarhem bara för mig själv. Dessutom är det ett vackert hus! Det känns lite furstligt med så många rum, den fina matsalen och det stora köket. Bara tjänstefolket har tyvärr redan gått hem. Men i morgon bi tiden, kvart i sju, kommer min chaufför med fyra hästar och en släde för att skjutsa oss till det forntida småländska bondelivet. Och eftersom kvart i sju är ganska tidigt, så släcker jag nu lampan. Knips!












Kommentare:

Fru Decibel hat gesagt…

1964. 2 månader innan du föddes, var jag i Ronneby och åt en räkcocktail.Sedan dess gör jag inte om det, varken det ena eller det andra.
Å, vad jag inte är avundsjuk på dig!

Keri hat gesagt…

Vad var det som var fel med räkcocktailn respektive Ronnebyresan?

Fru Decibel hat gesagt…

Jag upptäckte att jag inte tålde skaldjur. Sedan dess har jag inte haft vägarna förbi just.