Montag, 22. November 2010

Fast fünf...


Auf diesem Bild, das ganz beinahe fünf Jahre alt ist, sind wir noch nicht ganz fünf Generationen, aber ganz bald. Die wunderbare Zeit, in der mittendrin war in diesem herrlichen Quintett, dauerte ganz genau vom 24. Januar 2008 bis zum 22. November 2009. Heute vor einem Jahr ist meine liebe Oma gestorben.


Der Abstand zwischen all diesen Frauenzimmern
beträgt jeweils genau 23 Jahre.



Den här bilden togs den 24 november 2005 - hemma hos min mamma.
Då var vi ännu inte fem generationer, fast det var inte så väldigt mycket tid kvar. Idag för ett år sedan upphörde tyvärr denna underbara tid, då jag var i mitten av två äldre och två yngre generationer. Idag för ett år sedan dog min mormor.



Kommentare:

Fru Decibel hat gesagt…

Kanske var det därför blomman såg lite ledsen ut den dagen. Nu har den emellertid repat nytt mod. Livet går vidare.

Keri hat gesagt…

Javisst, livet går vidare. Men det var ju nätt av den där blomman att den tänkte på min mormor. (Under min skötsel hade den ju drunknat för länge sedan...)