Donnerstag, 14. Oktober 2010

Stairway to Heaven


Herr Möwe versucht es jedesmal auf's Neue: Immer, wenn es was zu feiern gibt, will er mich ins Heaven 23 ausführen - und ich sage jedesmal "Ach, nöööö...." Und dann machen wir was anderes! Heute sind wir lieber zu einer eiszeitlichen Schutthalde gefahren - bei wunderbar klarem Herbstwetter. Zuerst sind wir gewandert und dann haben wir am See Würstchen gegrillt. Vieeel besser als in einem sauteuren Restaurant herumsitzen und nur auf lauter viereckige Häuser runterkieken! ;-)




Nej, Herr Mås ger sig inte. Varje år försöker han på nytt att övertala mig - för att kalasa på Heaven 23! Hittills har jag alltid lyckats hitta på något annat. Idag till exempel. Vi gick stairway to heaven istället: 142 steg för att komma 60 meter över havet - Kungsbackafjorden - tack vare inlandsisens soptipp. Vandringen i det fina höstvädret var verkligen givande, utsikten var bedårande - bara korvarna som jag grillade nere vid sjön, nå ja... (Jag hann tyvärr inte till LIDL igår för att köpa tyska grillkorvar. ;-) Här kommer dagens impressioner.




Die Leute legen Botschaften mit den Eiszeitsteinen!


:-)






Der See Lygnern.






Mondschneewasser...


Tee kochen. (Ich experimentiere gerade mit selbstgebauten
Outdoor-Küchengeräten. Diese Kochmaschine hier wird mit
Holzkohle
betrieben. Ist aber noch nicht ganz ausgereift...)


Schwedische Grillwürste. Na ja...








Oh, dieses Herbstlicht...




Kommentare:

Claudia Duffé hat gesagt…

Ich hoffe du hattest einen schönen Tag an deinem Geburtstag ! Nochmals alles Gute ! Die Kamera macht doch schöne Bilder !

Fru Decibel hat gesagt…

Jag kan gå med herr Mås upp till himlen.
Om man springer ute så där vårdslöst och grillar korv på sin födelsedag, så får man ju ingen present! Ajabaja.

Keri hat gesagt…

Claudi: Danke für die lieben Wünsche! Ja, wir hatten einen wirklich schönen Tag - und die Kamera ist als tauglich eingestuft. Sei gedrückt und knuddel den Rest der Bande! :-)

Fru Decibel: Ojdå. Jag hoppas det står ingen förfallodag på presenten. Kanske vi ses när Bengt Andersson spelar altfiol på söndag?

Fru Decibel hat gesagt…

Jag tror inte jag ska gå på det. Vi har ju rep samtidigt i Cappella.Det skulle vara om hela Cappella går dit.
Jag ska lukta på presenten, så får jag avgöra om den har hållit sig.