Dienstag, 10. August 2010

Dinge, die begreifbar sind


Während draußen in der großen, weiten Welt die Katastrophen toben und etwas näher in der mittelgroßen Welt die Schurken und Idioten die kleinen Leute übers Ohr zu hauen versuchen, gehe ich in meinen Beerenwald. Dort kann ich ganz ich selbst sein - denn während die kleinen blauen Perlen in mein Kännchen kullern, gehen meine Gedanken ganz ungezwungen spazieren. Es ist ein bisschen wie meditieren, nur ohne Lotussitz und eingeschlafene Beine. Dafür mit einem sichtbaren Resultat. So mag ich es.




Bärruset i bärriset

Medan ute i den vida, stora världen katastroferna härjar och lite närmare i den medelstora världen skurkar och idioter försöker lura det vanliga folket - går jag bara ut i min bärskog. Där känner jag trygghet och där kan jag vara som jag är. Samtidigt som de små blå pärlorna trillar ner i min kanna spatserar mina tankar otvunget hit och dit. Det är lite som att meditera, fast utan konstiga ställningar och insomnade ben. Dessutom syns det något i efterhand. Sådant gillar jag.




Kommentare:

Fru Decibel hat gesagt…

Din sylt var grossartig.

Keri hat gesagt…

Bra att veta! :-)

Men senast använde jag lite mindre socker i alla fall. (Den ska ju exporteras till Tyskland i höst...)