Freitag, 16. Mai 2008

Sandsations


Einar hat in seinem Blog darüber geschrieben, dass man nun herausgefunden hat, woher der mystische tiefe Ton kommt, den man manchmal in der Wüste hören kann. Und dann haben wir uns ein bisschen über unsere sandigen Erfahrungen ausgetauscht. Inzwischen habe ich nun eine ganze Menge Sandbilder auf meinem Rechner zusammengesucht. Die kleine Galerie heute entstand am Atlantik, wo das Wasser manchmal merkwürdige Sachen mit dem Sand macht.

* * *

Det var när jag läste Einars inlägg om sanddynernas sång som jag blev påmind om mina sandbilder. Jag tog dem vid Atlanten där vattnet ibland gör konstiga saker med sanden.




* * *



* * *



* * *
 
* * *
 
* * *

 
* * *




Kommentare:

Einar J hat gesagt…

Otroligt vackra mönster!
Sand är verkligen ett fascinerande kapitel. Både vind och vatten kan förstås göra sitt till, och så finns tydligen det där egendomliga ljudet på sina ställen också.... :-)

Keri hat gesagt…

Ja, jag kommer aldrig att tröttna på att vandra längs havet där vind och vatten leker med sanden. Man kan göra det varje dag på samma ställe - och varje dag ser det lite annorlunda ut där.

Men att man kan hitta sådana regelbundna mönster där ute i naturen det kunde jag nästan inte fatta. Otroligt, så som du sa.