Sonntag, 9. März 2008

Kroatisches Quartett

Nächste Woche ist in Leipzig wieder einmal Buchmesse. Dieses Mal ist das Schwerpunktland Kroatien. Das macht neugierig. So wühle ich in alten Fotos und lese ein bisschen in der noch viel älteren Roten Zora herum, die ich schon als Kind so mochte. Außerdem habe ich ein interessantes Blog entdeckt.

Det är dags för bokmässan i Leipzig nu snart igen. Fokus blir Kroatien i år. Det väcker nyfikenhet. Så letar jag efter gamla foton och blädderläser i en ännu äldre bok som jag tyckte mycket om när jag var barn. Dessutom hittade jag en intressant blogg.


Die rote Zora und ihre Bande


Istrien - Sommer 2001


Istrien - Sommer 2001


Istrien - Sommer 2001


Kroatisches Quartett


Kommentare:

Einar J hat gesagt…

Du påminner mig om att både Leipzig och Istrien är platser som jag väldigt gärna skulle vilja besöka.

Keri hat gesagt…

Ja, gör det! :-)

Det finns snabb-båt från Venedig och snabb-tåg från Berlin. Efter en dryg timme är man redan framme...

krakri hat gesagt…
Dieser Kommentar wurde vom Autor entfernt.
krakri hat gesagt…

Jag ser verkligen fram emot till årets bokmässan. Först och främst för jag har hittills inte kommit i kontakt med kroatisk litteratur. Inte ens "Die rote Zora" har jag läst som barn.