Samstag, 26. Januar 2008

Bilderrätsel

Den Tag heute werde ich in diesem Haus verbringen. Wer vor Mitternacht rauskriegt, wo das ist, der gewinnt einen Preis - ein Buch! (Schreibt eure Vorschläge am besten in das Kontaktformular. Morgen gibt's dann die Auflösung...)


27. Januar 2007


Bildgåta


Den här lördagen ska jag tillbringa i det här huset. Den som kommer på var det är - idag före midnatt - den ska vinna ett pris. En bok! (Bäst är att ni skriver era förslag i kontaktblanketten. Lösningen finns här i morgon...)

Kommentare:

Einar J hat gesagt…

Oj, det var inte lätt! Ser ut som en blandning av fängelse, arkiv, café och modern hörsal.
Jag gissar på de sistnämnda - en hörsal där du ska lyssna på något intressant föredrag.

Keri hat gesagt…

Det var inte dåligt. Och jag skrattade högt! Huset som syns på mitt foto är huvudbyggnaden av de tyska socialdemokraterna. En blandning av fängelse, arkiv, café och modern hörsal alltså.

Det var en bokbörs där igår. Förlagsrepresentanter och bokhandlare träffades för att klara vår- och sommarsortimentet. Jag fick följa med en vän som har en liten bokhandel i utkanten av Berlin. Man får en del gratisexemplar som ska komma ut först på våren och sommaren.

Läser du böcker på tyska?

Einar J hat gesagt…

Det var ju kul att jag gissade så pass rätt!
Jo, jag läser tyska hjälpligt, om det inte är texter som tröttar ut en med alltför många okända glosor förstås. :-)
Senast jag läste en bok på tyska var en som var översatt från polskan, nämligen Slawomir Mrozek: Das Leben für Anfänger. En underbar bok med korta berättelser med en underfundig satirisk humor!

Keri hat gesagt…

Aha. "Korta berättelser med en underfundig satirisk humor..."

Då ska vi se vad jag kan hitta i mina hyllor - som fortfarande behöver rensas ut. :-)